کامل ترین چک لیست سئو تکنیکال

فهرست مطالب
چک لیست سئو تکنیکال |پایامارکتینگ

چک لیست سئو تکنیکال 2024

همان طور که در مقاله ” چک لیست سئو در سال 2024 ” بیان شد ،  سئو تکنیکال یکی از بخش های مهم خدمات سئو سایت و بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو است . تهیه چک لیست سئو تکنیکال می تواند به شما کمک کند تا در مراحل ارائه خدمات با استراتژی قدم بردارید و هدف مند پیش روید .

اهمیت سئو تکنیکال در بهینه سازی و ایندکس شدن صفحات وبسایت بسیار زیاد است و لازم است که هر سئوکاری ، چک لیست جامعی از بخش سئو فنی و تکنیکال سایت ، تهیه کند تا بتواند با برنامه ریزی دقیق و رعایت اصول فنی ،  خود را صفحه اول گوگل برساند .

در این مقاله از پایا مارکتینگ ، بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد ، به بررسی چک لیست سئو تکنیکال می پردازیم . با پایا همراه باشید :

سئو تکنیکال چیست ؟

چک لیست سئو تکنیکال و فنی |پایامارکتینگ

برای بررسی چک لیست سئو تکنیکال ، ابتدا باید با مفهوم سو تکنیکال آشنا شویم و به درک درستی از آن برسیم . سئو تکنیکال در واقع به بررسی معماری سایت از لحاظ فنی می پردازد و شامل پارامترهای زیادی است . در این بخش از سئو وبسایت ، زیر ساخت های سایت طبق اصول موتور های جستجو بررسی می شود .

به عبارت دیگر، به مجموعه فرایندی که برای  بهینه کردن سایت با استفاده از اقدامات فنی و به منظور دیده شده و ایندکس شدن توسط  خزنده های موتور جستجو انجام می گیرد ، سئو تکنیکال گفته می شود .

بخش تکنیکال سایت برای موتورهای جستجو بسیار با اهمیت است ، چرا که توسط رعایت همین اصول اولیه ، به موتورهای جستجو می فهمانید که وب سایت شما شرایط خزش ، ایندکس و افزایش رتبه سایت را دارد .

هدف سئو تکنیکال چیست ؟

هدف از چک لیست سئو تکنیکال |پایامارکتینگ

هدف از تهیه چک لیست سئو تکنیکال ، انجام دقیق سئو تکنیکال است . سئوکار باید بتواند وبسایت خود را از نظر فنی و تکنیکی بررسی کند تا در لیست خزش و کرال ربات های گوگل قرار گیرد . سئو تکنیکال اهداف زیر را با خود به همراه دارد :

  • افزایش سرعت سایت
  • فهم بهتر محتوا
  • افزایش رتبه و رنکینگ سایت
  • افزایش نرخ کلیک
  • افزایش بازدیدکنندگان
  • افزایش امنیت سایت
  • رفع خطا ها و کاهش صفحات 404

پس از تهیه چک لیست سئو تکنیکال و ارائه خدمات تکنیکی سئو ، بهینه سازی سایت و سرور ، سرعت ، ایمنی و تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل افزایش می یابد .

پیشنهاد می شود بخوانید : چک لیست سئو محتوا شامل چیست ؟

مهم ترین پارامتر های چک لیست سئو تکنیکال

پارامتر های چک لیست سئو تکنیکال |پایامارکتینگ

توجه داشته باشید که هر سئوکاری با هر میزان دانش و مهارت ، باید از چک لیست سئو تکنیکال استفاده کند . حتی یک مشاور سئو حرفه ای ممکن است ، مواردی را از قلم بیاندازد و یا به بعد موکول و سپس فراموش کند .

تهیه چک لیست سئو تکنیکال به شما در تیک زدن پروسه های زیر کمک می کند :

1-معرفی و مشخص کردن نقشه سایت :

با توجه به مستندات گوگل ، دومین راه پیدا کردن آدرس صفحات شما ، استفاده از نقشه سایت است . نقشه سایت فایلی است که به موتور های جستجو راه درست را نشان می دهد تا به درک بهتری از ساختار وبسایت برسد .

2-بررسی لینک های داخلی :

یک سایت هر چقدر هم از تولید محتوای یونیک و قوی بهره برده باشد ، اگر لینک سازی داخلی صحیح نداشته باشد ، نمی تواند توسط موتورهای جستجو کراول و خزش شود . این مورد علاوه بر کاهش رتبه می تواند صفحات زامبی ایجاد کند .

3-بررسی ایندکس بودن صفحات سایت :

سایت باید قابلیت معرفی به گوگل و به اصطلاح ایندکس شدن را داشته باشد .در سایت های وردپرسی ، باید اجازه ایندکس شدن توسط ربات های گوگل داده شود . هم چنین وبسایت شما باید قابلیت ایندکس و کراول توسط خزنده ها را داشته باشد . در غیر این صورت تلاش شما برای سئو سایت وردپرسی بی نتیجه است .

4-بررسی SSL :

یکی از مهم ترین موارد چک لیست سئو تکنیکال ، استفاده از https   برای سایت است . فعال بودن ssl  باید توسط شرکت هاستینگ انجام شود و با هزینه همراه است . سایت های که فاقد ssl  باشند از نظر گوگل نا امن است .

چک لیست سئو تکنیکال |پایامارکتینگ

5-بررسی سرعت سایت :

در صورتی که سرعت لود سایت شما زیاد باشد و مخاطب مدت زمان زیادی را منتظر باز شدن صفحه بماند ، صفحه را ترک خواهد کرد و این به سئو سایت شما لطمه زیادی وارد می کند . هم چنین از نظر گوگل ، وبسایت های کند از اهمیت لازم برخوردار نخواهند بود . سرعت سایت در چک لیست سئو تکنیکال جایگاه ویژه ای دارد .

6-بررسی رسپانسیو بودن سایت :

رسپانسیو بودن یا واکنشگرایی وبسایت به نمایش داده ها در صفحات نمایش مختلف از جمله رایانه ، موبایل و تبلت اشاره دارد . یکی از شرایط ایندکس شدن وبسایت توسط گوگل ، قابلیت رسپانسیو بودن است .

7-رفع خطاهای سرچ کنسول :

شما می توانید لیست مهم ترین خطا های وب سایت خود را در سرچ کنسول ببینید . در چک لیست سئو تکنیکال وب سایت خود ، برنامه دقیقی برای بررسی و رفع خطاهای سرچ کنسول از جمله خطای 404 قرار دهید .

8-بهینه کردن تصویر :

یکی از نکات دیگری که لازم است در چک لیست سئو تکنیکال ذکر شود توجه به تصاویر از نظر کیفیت ، ابعاد و حجم است . استفاده از تصاویر بهینه نه تنها بر سرعت سایت موثر است بلکه می تواند بر تجربه کاربری و سئو سایت موثر باشد .

9-بررسی تگ های کنونیکال سایت :

صفحاتی از سایت که از نظر محتوا ، هم مفهوم و کنیبالیزه شده اند را پیدا کنید و آن ها را رفع کنید . پیداکردن و بررسی کنونیکال سایت باید توسط کارشناس سو انجام و راه حلی برای آن پیدا شود . یکی از روش های رفع کنونیکال ، استفاده از تگ کنونیکال است که مانه از هدر رفتن بودجه خزش سایت می شود .

10-حذف محتوای تکراری :

استفاده از محتوای تکراری نه تنها موجب جریمه گوگل می شود بلکه می تواند باعث می شود کاربر سایت را ترک کند و این می تواند به سئو وبسایت آسیب بزند .

11-استفاده از فایل txt :

فایل متنی روبوتس به گوگل اعلام می دارد که کدام صفحات را ایندکس و بررسی و کدام را نادیده بگیرد . به کمک این فایل می توانید در بودجه خزش سایت صرفه جویی کنید .

12-استفاده از اسکیما :

اگر چه اسکیما در  چک لیست سئو تکنیکال جای دارد ، اما ضروری و واجب نیست . از اسکیما بهعنوان یک روش رقابتی استفاده می شود و در حقیقت توضیحات اضافه ای هستند که در قالب کد به ربات های گوگل ارائه می شود . مانند امتیاز دهی ، سوالات متداول و ..

13-فعال سازی بردکرامپ :

Bread crump  لینک هایی هستند که در بالای صفخات قرار می گیرند و به شما نشان می دهند که در کجا از وبسایت قرار دارید . برد کرامپ در واقع راهنمای مسیر است و برای ساده کردن پیمایش استفاده می شود .

14-استفاده از استراکچر دیتا :

استفاده از ریچ اسنیپت باعث افزایش CTR  و بالا رفتن رتبه سایت شما می شود و این می تواند بر سئو سایت موثر باشد .

15-رفع لینک های شکسته :

یکی دیگر از مواردی که در چک لیست سئو تکنیکال اهمیت دارد ، بررسی و اصلاح لینک های شکسته است . شما می توانید با استفاده از ابزار های مختلف از جمله اسکریمینگ فراگ ، لینک های شکسته را پیدا و رفع کنید .

 

16-بهینه سازی آدرس صفحات :

ساختار url  باید برای کاربر و گوگل خوانا و با مفهوم باشد . استفاده از حروف کوچک ، به کاربردن کلمه کلیدی در یو آر ال و کوتاه بودن آن می تواند در بهینه سازی آدرس صفحات موثر باشد .

 

چک لیست سئو تکنیکال |پایامارکتینگ مشهد

در انتها خوب است بدانید انجام سئو فنی و انجام پارامترهای چک لیست سئو تکنیکال ، بخشی از فرایند سئو است که می تواند توسط متخصصین seo  کاهش یا افزایش داشته باشد . تمامی این موارد به ارتقا و رشد سایت شما کمک می کند و ممکن است در بعضی موارد به سئو محتوا یا سئو داخلی مشابهت داشته باشد .

با کمک چک لیست سئو تکنیکال ارائه شده توسط پایامارکتینگ ؛ آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد ، می توانید ایرادات احتمالی در سایت را بررسی و رفع کنید . در صورت نیاز به مشاوره و ارائه خدمات سئو در مشهد و سایر شهر های ایران با پایامارکتینگ در ارتباط باشید .

 تماس با پایا مارکتینگ

 

سوالات متداول

سئو تکنیکال چیست ؟

سئو تکنیکال در واقع به بررسی معماری سایت از لحاظ فنی می پردازد و شامل پارامترهای زیادی است . در این بخش از سئو وبسایت ، زیر ساخت های سایت طبق اصول موتور های جستجو بررسی می شود .

هدف از تهیه چک لیست سئو تکنیکال چیست ؟

هدف از تهیه چک لیست سئو تکنیکال ، انجام دقیق سئو تکنیکال است . سئوکار باید بتواند وبسایت خود را از نظر فنی و تکنیکی بررسی کند تا در لیست خزش و کرال ربات های گوگل قرار گیرد .

مهم ترین موارد چک لیست سئو تکنیکال چیست ؟

  1. ssl
  2. robots.txt
  3. سایت مپ
  4. معرفی سایت به گوگل
  5. سرعت سایت
  6. لینک های شکسته
  7. رفع صفحات 404
  8. و...
4.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
سحر
1 روز قبل

لینک سازی داخلی جز سئو داخلی محسوب می شود یا سئو تکنیکال سایت /

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x