پایامارکتینگ

رسیدن به صفحه اول گوگل در کوتاه ترین زمان

فهرست مطالب
صفحه اول گوگل با پایامارکتینگ

تکنیک رسیدن به صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هدف هر مالک وب سایتی است که با استخدام بهترین متخصصان سئو ، سعی در رسیدن به این هدف را دارند که البته قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کار راحتی نیست و از چالش بر انگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است و برای اینکار باید از تکنیک های سئو به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

براساس آمار های به دست آمده 75 درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند صفحه را به پایین اسکرول نمیکنند و این امر باعث شده است که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار حائز اهمیت باشد.

صفحه اول گوگل با پایامارکتینگ

 

تکنیک ها و عوامل موثر برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

 

1- استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اولین تکنیک برای رسیده به صفحه اول گوگل ، استفاده از کلمات کلیدی در مقاله خود است که باید این کلمه کلیدی هم در تیتر مقاله و هم در بدنه مقاله استفاده شود اما اگر با وجود داشتن کلمات کلیدی باز هم موفق به کسب رنک اول گوگل نشده اید راه حل آن استفاده از کلمات کلیدی طولانی است.

کلمات کلیدی طولانی زمانی استفاده میشوند که کلمه کلیدی شما دارای رقیبان زیادی است با طولانی شدن کلمه کلیدی رقیبان کاهش یافته و رنک شما افزایش می یابد به شرطی که از آن کلمه کلیدی در محتوای خود به تعداد زیادی یاد کنید.

 

2- تگ alt برای عکسها

زمانی که اینکار را انجام دهید شانس شما برای نمایش عکس مربوط به محتوای شما در گوگل زمانی که فردی در قسمت عکسها جست و جو میکند بالا میرود اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حتما عکس با محتوای مقاله کاملا مرتبط باشد. هدف مند بودن تگ آلت برای تصاویر یکی از روش های افزایش رتبه سایت می باشد .

 

3- نام دامنه وب سایت

نام دامنه وب سایت اگر کوتاه باشد خیلی بهتر است اما سایت هایی وجود دارند که دارای نام های بلند هستند و اعتبار خوبی هم دارند علت این است که از نظر مفهوم کمک زیادی به برندینگ آن میکند و مهمتر از کوتاه بودن نام دامنه ، تطابق مفهومی آن با محتوای سایت است. یعنی استفاده از کلمات کلیدی اصلی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا بتوانند علاوه بر فهمیدن موضوع صفحه، راحت تر آن را به حافظه بسپارند.

صفحه اول گوگل با پایامارکتینگ

4-اعتبار نام دامنه

علاوه بر اینکه نام دامنه و طول آن بسیار حائز اهمیت است مدت زمانی که این دامنه در حال فعالیت است نیز  در رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار اهمیت دارد.برای مثال سایتی که چند ماه است شروع به فعالیت کرده و محتواهای مناسبی بارگزاری میکند خیلی ارزش کمتری نسبت به سایتی که 5 سال است که در حال فعالیت است و محتواهای مناسبی بارگزاری میکند پس هرچه مدت زمان طولانی تری صاحب یک دامنه باشید شانس بیشتری در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خواهید داشت.

مقاله پیشنهادی : نمونه قرارداد سئو سایت

5-متا تگ عنوان

متا تگ عنوان یا همان title  جزو اولین چیز هایی است که توسط گوگل بررسی می شود و بسیار حائز اهمیت است و با خالی گذاشتن آن ، گوگل با توجه به محتوای شما عبارت خاصی را حدس میزند و جایگزین میکند.

همچنین توجه داشته باشید که عنوان باید دارای 30 الی 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی محتوا نیز در آن بکار رفته باشد و بهتر است که بین کلمات کلیدی با کاراکترهای خاصی مانند – یا | فاصله انداخته شود.

 

6-عناوین ترغیب کننده

حتی بهترین محتوا ها بدون داشتن عنوان حرفه ای ، مناسب و جذب کننده نمی توانند مخاطبین خود را جذب کنند پس قبل از تولید هرگونه محتوا و مقاله ای سعی در نوشتن بهترین عنوان را داشته باشید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان های مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

صفحه اول گوگل با پایامارکتینگ

7-سرعت سایت

هیچ مخاطبی دلش نمیخواهد برای رسیدن به پاسخ سوال هایش در سایت شما صبور باشد و پایین بودن سرعت سایت شما اثر منفی بر رنک سایت دارد. برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود شما می توانید از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کنیدبرای مثال استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت های خود قرار دهید.

در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین شکل پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما عملی شود، باید به بهینه سازی سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید. توجه نکردن به سرعت سایت یکی از 9 اشتباه رایج در سئو می باشد .

 

8-متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات در سایت شما نمایش داده نمیشود اما در صفحه جست و جوی گوگل بسیار گزینه حائز اهمیتی است و افراد مواقعی که بدنبال موضوعی هستند قبل از ورود به هر سایتی بعد از جست و جو و توجه به عنوان مقاله شما ، به توضیحات مختصری که داده اید توجه میکنند و این توضیحات باید بین 70 الی 150 کاراکتر باشند وبیشتر از آن به صورت نقطه چین نمایش داده میشود که این دارای نمره منفی برای سایت شماست.

 

9-تگ عنوان h1

این عنوان مقاله شماست و باید با متا تگ عنوان شما متفاوت باشد اما از کلمات کلیدی استفاده شود.این متا تگ توضیح میدهد ک مقاله شما راجب چه موضوعی است و اگر این قسمت خالی گذاشته شود گوگل به صورت خودکار انرا در نتایج جست و جو نشان خواهد داد.

نکته حائز اهمیت این است که در هر مقاله فقط یکبار از تگ h1 استفاده میشود و زیر عنوان ها به ترتیب از h2  و h3 استفاده می شود.

 

صفحه اول گوگل با پایامارکتینگ

 

10-ساختار سایت

سایت خود را مرتب و قابل فهم طراحی کنید.

زمانی که کاربر وارد سایت شما شود و متوجه نشود دقیقا سایت شما راجب چه چیزی است و یا به راحتی نتواند به دنبال سوال و یا مشکل خود بگردد در کمترین زمان دکمه خروج را میزند شاید از نظر شما کمی بی رحمانه بیاید اما واقعیت همین است و گوگل خیلی زود متوجه میشود که مشکلی در سایت شما وجود دارد که کاربران سریعا انرا ترک میکنند و این امر دارای نمره منفی برای سایت شماست.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید سیستم navigation سایت خود را ارتقا دهید و مطمئن شوید که به راحتی برای کاربران قابل فهم است.

 

11- به روز نگه داشتن محتوا

برای رسیدن به صفحه اول گوگل سعی کنید تولید محتوای یونیک داشته باشید و محتوایی که در سایت قرار می دهید هر چند وقت یک بار به روز رسانی کنیدبرای مثال اگر مطلب بیشتری یاد گرفته اید به آن اضافه کنید یا اگر تصویر مناسب تری مشاهده کردید جایگزین کنید و…

از نظر گوگل محتوایی که به روز رسانی نشود ارزش چندانی ندارد و باید دائما آپدیت شود پس سعی کنید از محتواهای گذشته چشم پوشی نکنید.

 

12- لینک های داخلی

استفاده از بک لینک های داخلی باعث پیوند قسمت های مختلف سایت میشود همچنین باید دقت داشته باشیم که این بک لینک ها یا همان انکرتکست ها را به صورتی استفاده کنیم که مربوط به هم باشند و پیمایش سایت را برای فرد مراجعه کننده راحت تر کند و باعث شود زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند.

صفحه اول گوگل با پایامارکتینگ

13- لینک های خارجی

بک لینک های خارجی به مراتب امتیاز بیشتری نسبت به بک لینک های داخلی خواهد داشت به خصوص اگر از لینک های شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

اما استفاده هوشمندانه از این بک لینک ها خیلی مهم است که یکی از راهکار ها این است که یک وبلاگ بسازید و محتواهایی که در سایت مورد استفاده قرار میگیرد را به صورت جامع تر در وبلاگ توضیح دهید و در سایت خود از بک لینک خارجی وبلاگ خود استفاده کنید با این ایده میتوانید اعتبار خوبی هم برای سایت خود و هم برای وبلاگ خود به دست آورید.

 

14-صبور باشید !

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیازمند تلاش مستر و طولانی است به خصوص اگر بخواهید از هیچ به صفحه اول برسید حتی بعضا یک سال!

اما دقت کنید اگر بعد از گذشت مدتی ، سایت و اعتبار شما هیچ تغییری نکرد نشان دهنده این است که شما در نکاتی که در این مقاله ذکر شده است کوتاهی کرده اید و باید به عقب برگردید و دوباره نکات گفته شده را مورد بررسی قرار دهید.

 

پس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیازمند دقت و تلاش مستمر است که با توجه به نکات گفته شده میتوان به آن دست یافت اما دقت داشته باشید که رسیدن به صفحه اول گوگل کافی نیست و ما باید همان نکات را مستمرا تکرار کنیم تا در صفحه اول گوگل باقی بمانیم همچنین این نکته را فراموش نکنید که کیفیت محتوا بسیار حائز اهمیت است و گوگل خیلی زود برای محتوای با کیفیت اعتبار خوبی در نظر میگیرد.

مقاله پیشنهادی : سئو انگل چیست و چگونه کار می کند ؟

رسیدن به صفحه اول گوگل با پایا

اگر شما صاحب یک کسب و کار و یا دارای فروشگاه آنلاین هستید بهتر است بدانید بدون استفاده از خدمات سئو امکان رسیدن به صفحه اول گوگل را ندارید . بهترین کار مشاوره با متخصصین این حوزه و استفاده از تجارب و مهارت سئوکاران می باشد . با کمک سئو کار حرفه ای و متخصص شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به صفحه اول نتایج جستجو برسید .

تماس با پایا مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا ؛ با برخورداری از مهارت و تخصص در seo  به شما در رسیدن به هدف کمک می کند . پایامارکتینگ می تواند در دیده شدن کسب و کار شما برای موتور های جستجو نقش بسزایی داشته باشد . کافی است از طریق راه های ارتباطی ثبت شده با پایا همراه باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x