اگر به فکر طراحی کارت ویزیت متناسب با کسب و کارتان افتاده اید، این مقاله را از دست ندهید. کارت ویزیت نشان دهنده یک گام بسیار تاثیر گذار در تحقق رویای کسب و کار کوچک شماست تا آن را گسترش دهید و ارتباطات موثر بسازید. برای بسیاری از مشتریان بالقوه ی شما، این اولین تعاملی است که با برند شما خواهند داشت، بنابراین، مطمئن شوید که این تعامل یک تعامل مثبت و سازنده و قابل اعتماد است.

یک کارت ویزیتی که به صورت هوشمندانه طراحی میشود باید بیش از انتقال اطلاعات تماس شما به دیگران انجام دهد. این کار، شما را در نگاه مشتریان، بسیار حرفه ای جلوه می دهد، برای مشتریان اعتماد زیادی ایجاد می کند و کسب و کار کوچک شما را از دیگران متمایز می کند. اما قبل از شروع به دادن کارت ویزیت به هر کسی که در مسیر شما سبز میشود، کمی مکث کنید و از خود بپرسید: یک کارت ویزیت خوب چیست؟ چگونه می توانید آن را متمایز کنید، و در نهایت تجارت بیشتری را به ارمغان بیاورید؟

پاسخ: با در نظر گرفتن دقیق اطلاعاتی که  در کارت خود وارد می‌کنید و نحوه ارائه آن‌ها.

در اینجا، ما 6 نکته ضروری در مورد نحوه طراحی چاپی کارت ویزیتی که به بهترین شکل نشان دهنده شما و کسب و کارتان باشد، گردآوری کرده ایم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و از این نکات نهایت بهره را ببرید.

1- در طراحی کارت ویزیت از هر الگویی استفاده نکنید.

در طراحی کارت ویزیت خود ، الگویی را پیدا کنید که نشان دهنده شخصیت برند شما و متناسب با آن باشد. کارت ویزیت شما چیزهای زیادی در مورد شما و کسب و کار کوچک تان به دیگران می گوید، پس حتما طرحی را انتخاب کنید که نشان دهنده ویژگی بارز برند شما باشد. برای طراحی کارت ویزیت خود باید طرحی را استفاده کنید که دقیقا متناسب با کار شما است تا احساس بهتری در مشتریان خود ایجاد کنید. به عوان مثال اگر شما یک معلم مهد کودک هستید باید  طبیعت سرگرم‌کننده کسب‌وکارتان را با یک کارت رنگارنگ و کمتر رسمی منعکس کنید.

با در نظر گرفتن طرح کلی کارت ویزیت خود، اگر به مناسب بودن طرح آن شک دارید، با یک طراح صحبت کنید. از دوستی که در زمینه گرافیک چاپی تخصص دارد بخواهید مطمئن شود که طراحی چاپی کارت ویزیت شما با برند شما مطابقت دارد ، یا میتوانید نگاهی به خدمات طراحی پایامارکتینگ بیاندازد و از نمونه های طراحی ما ایده بگیرید و یا اگر درخواست طراحی کارت ویزیت دارید می توانید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

2- فونت مناسب را در طراحی کارت ویزیت خود پیدا کنید.

اگر فونت خاصی را دارید که میتواند نشان دهنده ی کسب و کار شما باشد و در وب سایت یا سایر مواد بازاریابی خود از آن استفاده کرده اید، آن را در کارت ویزیت خود بیاورید. فونتی که انتخاب می کنید باید نشان دهنده برند شما باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک  نویسنده هستید بهتر است  یک فونت الهام گرفته از ماشین تحریر را در طراحی خود به کار بگیرید. همچنین باید توجه کنید که فونت انتخابی شما حتما به راحتی خوانده شود. تمام متن شما باید کوتاه و کوچک باشد و اطلاعات مهمتر (مانند نام یا نام تجاری شما) را می توان در اندازه بزرگتر، حروف متفاوت یا پررنگ چاپ کرد. میتوانید به فونت های موجود در وب سایت ما نگاهی بیاندازید و از آنها ایده بگیرید.

3-ویژگی خاصی به طرح خود اضافه کنید.

یکی از راه‌های ساده برای متمایز کردن کارتتان، اضافه کردن یک عنصر طراحی غیرمعمول یا چاپ ویژه است. نوارهای فویل، درخشش پیچیده‌ای را می‌افزایند، در حالی که براقی چشم نواز و، پوششی برجسته و براق ایجاد می‌کند و به کارت‌های شما حس سه بعدی را می‌دهد که به سختی فراموش می‌شوند. ضخامت و نوع لطافت کارت شما نیز میتواند حس خوبی را به دستان مشتریان شما منتقل کند پس در انتخاب نوع آن حتما دقت کنید.

مطمئن شوید که افزودن این ویژگی‌های خاص، برای برند شما مناسب هستند، اگر شما را به رعایت سادگی و آسودگی میشناسند، ممکن است عجیب باشد که یک فویل براق به کارت ویزیت خود اضافه کنید.

4- اطلاعات خود را سازماندهی کنید.

در مورد اطلاعات، کارت ویزیت شما باید هر آنچه را که مشتریان برای تماس با شما، پیدا کردن آنلاین شما یا مکان یابی مغازه یا دفتر شما نیاز دارند، در اختیار آنها قرار دهد. به غیر از نام و عنوان شغلی خود، نام کسب و کار، شماره تلفن، وب سایت، آدرس ایمیل و دسته های رسانه های اجتماعی خود را اضافه کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام این اطلاعات را در کارت ویزیت خود درج کرده اید تا مشتریان بتوانند به راحتی از هر راهی با شما تماس بگیرند.

هنگامی که اطلاعات خود را به الگوی کارت ویزیت خود اضافه می کنید، نحوه تنظیم آن را در نظر بگیرید. هر بخش از اطلاعات باید به وضوح قابل تشخیص باشد، اما به خوبی با بقیه جریان یابد. پایامارکتینگ به شما پیشنهاد می کند: «یک جریان بصری خوب برای طراحی کارت ویزیت باید با لوگو شروع شود، سپس نام، سپس به اطلاعات ثانویه مانند آدرس، ایمیل و شماره تلفن بروید. همیشه می‌توانید جریان بصری کارت ویزیت خود را با تنظیم اندازه یک عنصر، تغییر مکان آن یا اضافه کردن فضای سفید اضافی جا به جا کرده و تغییر دهید.»

5- لوگوی خود را به حداکثر برسانید.

«کارت شما چیزی بیش از اطلاعات تماس شماست » این جمله را اگر در طراحی کارت ویزیت خود همواره در ذهن داشته باشید بی شک کامل ترین طراحی را خواهید کرد.

کارت ویزیت شما علاوه بر اطلاعات شما، نشان‌دهنده شما و برند شماست. قبل از اینکه به ایجاد کارت ویزیت جدید فکر کنید، دو جزء مهم در طراحی کارت ویزیت وجود دارد که باید در نظر بگیرید: «لوگوی نهایی و رنگ های برند شما. »

این عناصر مهم‌ترین بخش‌های برندسازی بصری شما هستند و به تأثیرگذاری بر سایر بخش‌های فرآیند طراحی کارت کمک می‌کنند.» یک کارت ویزیت تماما در مورد لوگو است و پیشنهاد میکنم یک طرف کارت خود را صرفاً به لوگوی خود اختصاص دهید. لوگوی شما به عنوان یک نمایش بصری از کسب و کار شما، شایسته یک مکان برجسته است که فوراً چشم مشتریان را به خود جلب می کند و در خاطر آنها ثبت شود.

6- مقداری فضای سفید بگذارید.

در طراحی کارت ویزیت خود، دقت کنید که کارت خود را با متن زیاد شلوغ نکنید. (نبوغ در سادگیست). 

اگر عناصر زیادی روی کارت وجود داشته باشد، همه آنها برای جلب توجه خواننده رقابت می کنند و هیچ چیز برجسته نمی شود. (همواره به یاد داشته باشید که شما می توانید از هر دو طرف کارت ویزیت خود استفاده کنید!).

از نظر طراحی کارت ویزیت، کمی فضای سفید باقی بگذارید، چرا که  فضای سفید روی چشم ها راحت تر است و می تواند به جلب توجه جزئیات کمک کند. بعلاوه، ممکن است بخواهید قبل از اینکه کارت خود را به کسی تحویل دهید، یادداشتی اضافه کنید مثلا به هنگام ترک اتاق یا خداحافظی، فضایی برای یادداشت کردن برنامه افزودنی، تلفن جدید خود یا دادن نام همکار به مشتریان فراهم می‌کنید. به یاد داشته باشید هرچه فضای کارت شما خلوت تر باشد، نکات برجسته راحت تر به چشم مخاطب میرسد و توجه آنها را جلب میکند.

بنابراین اگر به فکر سفارش یک کارت ویزیت برای خود افتاده ایید، پایامارکتینگ به شما کمک خواهد کرد تا برای کسب و کار خود یک کارت ویزیت مناسب طراحی کنید. اگر میخواهید طراحی کارت ویزیت خود را به طراحان حرفه ایی بسپارید پس با وب سایت ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x