تولید محتوا یونیک و رابطه آن با سئو سایت

فهرست مطالب
تولید محتوا یونیک با پایا مارکتینگ

 تولید محتوا یونیک چیست ؟

حتما تا به حال جمله معروف بیل گیتس ؛ کارآفرین و موسس شرکت مایکروسافت را شنیده اید : “Content is king”  این عبارت در بین سئوکار ها ،آژانس دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان بازاریابی بسیار رایج است .

وقتی بیل گیتس جمله ” محتوا پادشاه است ” را بیان کرد ، از اهمیت تولید محتوا یونیک خبر داشت . یک محتوای یونیک می تواند برای وب سایت شما پادشاهی کند و سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند ! اما منظور از تولید محتوا یونیک چیست و به چه محتوایی یونیک می گوییم ؟

محتوا پادشاه است

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تولید محتوا یونیک با پایا مارکتینگ ؛ آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد همراه باشید .

تولید محتوا چیست ؟

قبل از این که درباره ی تولید محتوا یونیک صحبت کنیم بهتر است مروری بر تعریف تولید محتوا داشته باشیم . Content production   یا تولید محتوا مجموعه داده هایی است که بتواند درباره موضوعی خاص اطلاعات مفیدی را به شما بدهد . این محتوا می تواند تصویر ، نوشته ، فیلم ، پادکست ، جدول و یا مجموعه از این ها باشد .

بهترین مدل از تولید محتوا ، استفاده از انواع این آیتم ها می باشد که بتواند نیاز کاربر را تامین کند و به سوال کاربر در کوتاه ترین زمان کامل ترین پاسخ را ارائه دهد به گونه ای که دیگر نیازی به جستجو نباشد .

انواع محتوا :

از نظر گوگل محتوا بر اساس ارزش مطالب دسته بندی می شود . بدین معنی که هر چه محتوا جدید تر ، کاربردی تر و کامل تر باشد ، نزد گوگل از ارزش بیشتری برخوردار است . محتوا می تواند بر اساس نوع به موارد زیر دسته بندی شود :

  • محتوای کپی :

یعمی محتوایی که عینا از روی مطالب دیگر نوشته یا کپی شده باشد . این مدل از محتوا برای موتور جستجوی گوگل هیچ ارزشی ندارد و برای وب سایت شما نمره منفی را به همراه دارد .

  • محتوای بازنویسی شده :

در این روش ، مطالب سایت های دیگر با لحن و جملات مشابه بازنویسی می شود . اگر چه گوگل این محتوا را کپی نمی داند اما ممکن است  متوجه یکسان بودن مفهیم شود و به سایت شما نمره منفی بدهد . از طرفی اگر کاربر مطالب تکراری را بخواند ، سایت را ترک می کند و این می تواند بر سئو سایت شما تاثییر منفی داشته باشد .

  • محتوای یونیک :

محتوایی که توسط شما نوشته می شود و هیچ بند یا جمله آن کپی نیست . تولید محتوا یونیک حاوی مطالب جدید است که می تواند کاربر را برای مدت زمان بیشتری در وبسایت نگه دارد .

تولید محتوا یونیک و سئو سایت

رابطه تولید محتوا یونیک و سئو سایت :

تولید محتوا یونیک بهترین راه برای خلق ارزش و جذب مخاطب است . کاربران وب سایت شما تمایل به دریافت مطالبی هستند که در هیچ وب سایت دیگری نباشد . محتوای شما باید آن قدر جدید ،  کامل و معتبر باشد که نیاز مخاطب را از جستجوی مجدد رفع کند . بدین ترتیب مدت زمان بیشتری در وبسایت شما می مانند و این می تواند در سئو سایت شما تاثییر مطلوبی داشته باشد .

تولید محتوا یونیک برای موتور های جستجو گوگل بسیار با اهمیت و مهم است . گوگل تمایل دارد بهترین خدمات را به کاربر خود ارائه دهد ، پس در صورتی که شما از محتوای کپی ، ضعیف و ناقص استفاده می کنید ، نه تنها باعث افزایش رتبه سایت نمی شود بلکه به انتهای لیست جستجو منتقل می شوید و شانس خود را برای دیده شدن و بازدید بیشتر از دست می دهید .

تولید محتوا یونیک و صفحه اول گوگل

با تولید محتوا یونیک به صفحه اول گوگل برسید !

تولید محتوا یونیک ، غنی و با کیفیت میتوانید به صفحه اول گوگل برسید . یکی از موارد اصلی چک لیست سئو ، استفاده از تولید محتوای یونیک و آپدیت منظم آن است . برای رسیدن در لیست نتایج برتر گوگل باید موارد و نکات زیر را رعایت کنید :

  1. استفاده از عنوان حرفه ای ، جذاب و ترغیب کننده در تولید محتوا یونیک .
  2. با تعیین چیستی ، چرایی و چگونگی ، استراتژی محتوا را مشخص کنید .
  3. در هنگام نوشتن محتوا به نیاز کاربر توجه کنید و محتوا را از دید کاربر بنویسید .
  4. از کلمات کلیدی به اندازه و درست استفاده کنید .
  5. مطالب شما باید جدید ، به روز و آپدیت باشد .
  6. تولید محتوا یونیک باید حداقل 700 کلمه و دارای لینک ورودی و خروجی باشد تا در لیست صفحات زامبی قرار نگیرد .
  7. از یک مشاور سئو برای بهینه سازی مطالب و سئو مقالات کمک بگیرید .

تولید محتوا یونیک

چطور یک محتوای یونیک تولید کنم ؟

اکنون که به ارزش تولید محتوا یونیک و تاثیر آن بر سئو سایت و بهینه سازی مطالب جهت دیده شدن توسط گوگل های جستجو پی بردید ؛ حتما این سوال برای شما پیش می آید که چگونه می توان محتوای یونیک تولید کنم ؟

یکی از روش های بهتر دیده شدن محتوا ، استفاده از تولید محتوا یونیک و بدون کپی است ، اما این امر چگونه ممکن است ؟ آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا به  این سوال شما پاسخ می دهد :

  • تعیین مخاطب هدف :

وقتی تصمیم به تولید محتوا یونیک دارید ، حتما مخاطب خاصی هدف شماست . این مخاطب می تواند گروه بزرگی از افراد جامعه و یا تعداد کمی از آن ها باشند . با تعیین مخاطب هدف می دانید که چرا و چگونه محتوا تولید و افراد بیشتری را جذب کنید .

 

  • استفاده از ایده های جدید :

یک کاغذ و قلم بردارید و ایده های که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید . طبیعی است که بعضی از موارد لیست خط بخورند یا حذف شوند . ایده های جدید و نو را در بالای لیست قرار دهید .

تولید محتوا یونیک

  • تحقیقات کامل :

پس از انتخاب ایده و تعیین مخاطب هدف ، تحقیق را آغاز کنید . مطمئن شوید محتوای شما جدید و مورد نیاز است . جستجو کنید و سپس تولید محتوا یونیک را آغاز کنید .

 

  • انتخاب کلمه کلیدی مناسب :

نقش کلمه کلیدی در تولید محتوا یونیک بسیار بالا و با اهمیت است . در انتخاب کلمه کلیدی مناسب و پر سرچ وسواس به خرج دهید .

 

  • روش تولید محتوا یونیک :

مشخص کنید که محتوای یونیکی که تولید کرده اید چگونه و چطور منتشر شود . استفاده از عکس ، فیلم ، جدول ، صدا و انیمیشن در محتوا و یا ترکیبی از آن ها می تواند تولید محتوای حرفه ای را به همراه داشته باشد .

پیشنهاد می شود بخوانید : چک لیست سئو محتوا شامل چیست ؟

  • به دام انداختن مخاطب :

وظیفه نویسنده تنها نوشتن محتوا نیست . تولید محتوا یونیک باید بتواند مخاطب را جذب و به دام بیاندازد . انتخاب عنوان حرفه ای ، استفاده از جملات گیرا و ارائه اطلاعات مفید باید مخاطب را تا انتهای محتوا با شما همراه کند

  • استفاده از مطالب تخصصی و اصلی :

مخاطب به دنبال همان چیزی است که جستجو کرده است . مطالب فرعی را می توانید در محتوای دیگر منتشر کنید . محتوای یونیک باید مخاطب را به هدف جستجو برساند .

 

  • استفاده از تصاویر مرتبط و یونیک :

محتوای یونیک شامل تصاویر مرتبط با موضوع و با اندازه و حجم مناسب است . استفاده از تصاویر یونیک در جذب مخاطب تاثییر گذار است . هدف از قرار دادن تصاویر در لا به لای محتوا تنها زیبا تر شدن آن نیست ، بلکه تصاویر اگر درست استفاده شوند می توانند دز سئو سایت موثر باشند .

 

  • ویرایش محتوا :

پس از اتمام نوشتن محتوای یونیک ، وقت ویرایش ان فرا می رسد . در انتشار محتوا عجله نکنید !

تولید محتوا یونیک ارزش ویراستاری را دارد . دقت کنید از املای صحیح ، علائم نگارشی و افعال به درستی استفاده کرده اید . محتوای یونیک باید خوانا و قابل فهم باشد .

مقاله پیشنهادی : قیمت طراحی سایت چقدر است ؟

چگونه محتوای کپی را از محتوای یونیک تشخیص دهیم ؟

اگر در تولید محتوا یونیک از دیگران کمک می گیرید توجه داشته باشید که قبل از انتشار محتوا در وبسایت خود ، از یونیک بودن آن مطمئن شوید . همان طور که پیش تر گفته شد ، انتشار مقالات کپی نه تنها بر سئو وب سایت و ارتقا رتبه آن در نزد موتور های جستجوی گوگل موثر نیست بلکه می تواند می تواند موجب پنالتی شما و حذف از نتایج گوگل شود .

ابزار های بسیاری برای چک کردن محتوا یونیک از کپی وجود دارد از جمله :

Plagiarismdetector  و   duplichecker که به کمک آن ها می توانید تعداد کلمات کپی شده و درصد محتوای یونیک را تشخیص دهید .

تولید محتوا یونیک

تولید محتوای یونیک در آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا

پایا مارکتینگ ، یکی از بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد است که سال ها تجربه در زمینه تولید محتوای یونیک و حرفه ای ، سئو سایت در مشهد ، اصفهان ، تهران ، شیراز و تبریز را در رزومه خود به همراه دارد .

خدمات طراحی سایت وردپرسی ، شرکتی ، فروشگاهی به همراه تولید محتوای حرفه ای و یونیک با بهینه سازی مطالب جهت دیده شدن توسط موتور های جستجوی گوگل در شرکت پایا ، قابل انجام و سفارش است . برای دریافت خدمات تخصصی سئو در مشهد ، تهران ، اصفهان و سایر شهر های ایران با قیمت مناسب و به صورت تخصصی می توانید با کارشناسان و مشاوران حرفه ای سئو در پایا ارتباط بگیرید .

09388458125 – 09386676574

به کمک پایا دیده شوید و در صفحه اول گوگل بمانید !

 تماس با پایا مارکتینگ

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
16 روز قبل

برای تولید محتوای یونیک ایده خوب و دست اول از کجا بیاریم ؟

باقری
باقری
16 روز قبل

چطور متوجه بشم محتوایی که نوشتم یونیک و برای کاربر مفید ؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x